Responsabilitat Social

Enfortim la base social arreu de la diòcesi

entitats amb cor

socis/es o donants

agents enxarxats

La resposta de Càritas a tota aquesta situació no hauria estat possible sense la implicació de tota la societat. Durant el 2021, el nombre de socis/es i donants ha incrementat un 21,8% respecte abans de la pandèmia. Per altra banda, cada cop són més les Entitats amb Cor que col·laboren amb nosaltres, fet visible en l'increment del 16,9% respecte a l'any anterior. A més a més, Càritas també ha rebut centenars de donacions materials d'empreses, entitats i particulars que han volgut ser al costat de les persones més vulnerables en aquesta època tan convulsa.

Cava amb Cor

Iniciativa de la Confraria del Cava de Sant Sadurní juntament amb totes les Càritas catalanes a benefici dels infants i famílies més vulnerables de Catalunya. Amb el suport dels germans Roca i l'apadrinament del cava per part del sommelier Josep Roca. Es va enregistrar un vídeo promocional des del Celler de Can Roca i es va presentar el Cava a les instal·lacions dels Serveis Generals de Càritas a Girona. El producte es va distribuir a diversos supermercats i grans superfícies comercials que han col·laborat amb aquesta iniciativa.

Llança't per Càritas

Durant la campanya de Nadal, el Centre Comercial Espai Gironès va organitzar una llançadora espacial al pàrquing de les seves instal·lacions. Aquesta acció donava l'oportunitat de col·laborar amb Càritas amb la donació mínima d'1 € per cada viatge.

Sant Jordi solidàri a les empreses

L'entitat posa a disposició de les empreses roses solidàries per oferir al seu personal durant la diada de Sant Jordi. Una de les accions més representatives és l'organització d'una recollida de llibres utilitzats en el lloc de feina. Per cada persona que aporta un exemplar se li regala una rosa, prèviament comprada per l'empresa. Així es generen sinergies de col·laboració que van molt més enllà de les aportacions econòmiques.

Bàsquet Girona

El club gironí, molt present i conscient de les necessitats del seu territori més proper, col·labora en molts àmbits de l'entitat i per això s'ha convertit en un Club amb Cor.

Concerts, obres de teatre, partits de futbol solidaris...

Arreu de la diòcesi, diferents entitats col·laboradores organitzen espectacles a benefici de l'acció social de Càritas, ja sigui a taquilla inversa, destinant part de l'entrada o bé aportant el benefici recaptat.