persones voluntàries

235.199 € d'inversió social

Acollida i Acompanyament

Servei d'Acollida i Acompanyament Integral

Escoltem les persones que se’ns adrecen i establim un pla de treball per superar les situacions de vulnerabilitat.

128 persones ateses

397 persones beneficiades

Horts Comunitaris

Cultivar i mantenir un hort és una activitat positiva per a la salut física i emocional de les persones que atenem. Sobretot, permet millorar la cohesió i els vincles de les persones que estan desmobilitzades i que poden caure en l’exclusió.

27 participants de l'entitat

110 persones beneficiades

Tallers d'Acollida Lingüística i Cultural

Aprendre la llengua de la societat d’acollida és un aspecte bàsic per poder-se integrar, compartir experiències amb el veïnat, entendre els comunicats de l’escola o optar a una feina.

22 persones participants

2 persones voluntàries

Cobertura de necessitats bàsiques

Centre de Distribució d'Aliments

Cobrim les necessitats bàsiques d’alimentació i higiene de persones i famílies amb greus dificultats econòmiques, a través d’un sistema d’entrega dignificada i equitativa.

482 persones ateses

1.283 persones beneficiades

20 persones voluntàries

1 persona contractada d'Ecosol

Rober

Reutilitzem la roba descartada i en potenciem el consum sostenible entre les persones amb pocs recursos econòmics.

43 persones participants

64 persones beneficiades

Servei d'Ajuda Econòmica

Oferim ajudes econòmiques puntuals a famílies en risc d’exclusió per fer front a despeses bàsiques i revertir situacions d’alta vulnerabilitat.

47 persones ateses

138 ajudes realitzades

13.166 d'inversió

Servei de dutxes

Hi ha persones que no tenen la possibilitat d’accedir a una higiene personal en condicions a casa seva, perquè no poden fer front al pagament de subministres energètics. Des de Càritas oferim equipaments i servei de dutxes a diverses poblacions amb l’objectiu que aquestes persones, i les que es troben en situació de sense llar, puguin satisfer aquesta necessitat bàsica de forma digna.

439 serveis

Acompanyament a la Gent Gran

Apadrinar un Avi

Fomentem les relacions intergeneracionals entre persones grans que viuen en residències i voluntariat jove de centres educatius.

19 persones grans acompanyades

18 persones voluntàries

Ser Gran en Dignitat

Programem visites o trobades telemàtiques de persones voluntàries a persones grans que viuen en residències o al seu domicili per lluitar contra solitud no volguda i l’aïllament.

5 persones acompanyades

Infància, Joves i Família

Servei d'Intervenció Educativa

Oferim acompanyament per garantir la igualtat d’oportunitats en l’educació de tots els infants, comptant amb la participació de les famílies i de l’entorn educatiu a Torroella, l'Estartit i Verges .

43 persones ateses

14 persones voluntàries

86% millora el desenvolupament personal i d'aprenentatge

288 tallers i sessions grupals

Inserció Sociolaboral

Intermediació i Prospecció

Un equip professional, en el marc del Programa Incorpora de la Fundació “la Caixa”, fa d’intermediari entre les persones ateses per Càritas que han rebut orientació i acompanyament i que participen activament en la recerca de feina i les empreses que ofereixen llocs de treball.

19 persones acompanyades

Punts d'Activació

Oferim espais grupals adreçats a persones amb dificultats per accedir al mercat laboral i facilitem eines i recursos personals per millorar les habilitats i competències transversals.

41 persones contractades

Itineraris Integrals d'Inserció

Acompanyem i assessorem de manera personalitzada a les persones més vulnerables en el procés de recerca de feina.

53 persones acompanyades

Consulta la versió impresa i el detall econòmic

Baix Ter Càritas memòria 2021.pdf

Càritas Baix Ter