persones voluntàries

d'inversió social

Acollida i acompanyament

Servei d'Acollida i Acompanyament integral

Al Servei d'Acollida escoltem les persones que se’ns adrecen i establim un pla de treball per superar les situacions de vulnerabilitat.

333 persones ateses

418 persones beneficiades

Tallers d'Acollida Lingüística i Cultural

Aprendre la llengua de la societat d’acollida és un aspecte bàsic per poder-se integrar, compartir experiències amb el veïnat, entendre els comunicats de l’escola o optar a una feina.

32 persones ateses

Tallers de costura

Ens reunim per compartir coneixements pràctics de costura, de reutilització i de reciclatge de roba, i, alhora, fomentem els vincles entre persones d’una comunitat per evitar les situacions d’exclusió social.

13 persones participants

Assessorament jurídic

Servei d'Assessorament a l'Immigrant

Proporcionem assessorament legal i suport jurídic per resoldre qüestions relacionades amb temes d’estrangeria.

395 persones ateses

139 regularitzacions

1.196 entrevistes d'acompanyament jurídic

90 escrits i recursos en via administrativa

Cobertura de necessitats bàsiques

Centre de Distribució d'Aliments

Cobrim les necessitats bàsiques d’alimentació i higiene de persones i famílies amb greus dificultats econòmiques, a través d’un sistema d’entrega dignificada i equitativa.

1.252 persones ateses

3.157 persones beneficiades

30 persones voluntàries

Rober

Reutilitzem la roba descartada i en potenciem el consum sostenible entre les persones amb pocs recursos econòmics.

365 persones ateses

641 persones beneficiades

42 persones voluntàries

Servei d'Ajuda Econòmica

Oferim ajudes econòmiques puntuals a famílies en risc d’exclusió per fer front a despeses bàsiques i revertir situacions d’alta vulnerabilitat.

72 persones ateses

130 ajudes realitzades

8.430€ d'inversió

Acompanyament a les persones grans

Apadrinar un Avi

Fomentem les relacions intergeneracionals entre persones grans que viuen en residències i voluntariat jove de centres educatius.

12 persones grans acompanyades

25 persones voluntàries

Ser Gran en Dignitat

Programem visites o trobades telemàtiques de persones voluntàries a persones grans que viuen en residències o al seu domicili per lluitar contra solitud no volguda i l’aïllament.

4 persones acompanyades

Infància, joves i família

Servei d'Intervenció Educativa

Oferim acompanyament per garantir la igualtat d’oportunitats en l’educació de tots els infants, comptant amb la participació de les famílies i de l’entorn educatiu.

20 persones ateses

69 persones beneficiades

4 persones voluntàries

80% millora el seu desenvolupament d'aprenentatge

108 sessions i tallers grupals

Proinfància

Abordem l’exclusió a través d’un model d’atenció d’infants de 0 a 18 anys que mobilitza les famílies i l’entorn educatiu i social.

20 persones ateses

36 persones beneficiades

4 persones voluntàries

55% millora resultats acadèmics

81% famílies monoparentals

Sense Llar i Habitatge

Sense Llar

Sortim al carrer per localitzar i contactar amb persones en situació de sensellarisme amb l’objectiu d’evitar que la manca d’habitatge empitjori les situacions d’exclusió social i que les persones puguin tenir autonomia i millorar la seva qualitat de vida.

47 persones ateses

19% de participants no té documentació

13 dones participants

Pisos d'Acollida Temporal per a la Inclusió

Dones i mares amb fills a càrrec que pateixen precarietat econòmica severa conviuen de manera temporal en pisos compartits per millorar l’autonomia personal.

4 persones ateses

12 persones beneficiades

75% no té cap ingrés

Itineraris d'Inserció Sociolaboral

Intermediació i Prospecció

Un equip professional fa d’intermediari entre les persones ateses per Càritas i que participen activament en la recerca de feina i les empreses que ofereixen llocs de treball.

13 persones acompanyades

Servi d'Orientació Sociolaboral

Millorem el nivell d’ocupabilitat de les persones amb especial dificultat per trobar feina a través d’un itinerari personal.

45 persones ateses

Itineraris Integrals d'Inserció

Acompanyem i assessorem de manera personalitzada a les persones més vulnerables en el procés de recerca de feina.

25 persones acompanyades

Ecosol empresa d'inserció

Realitzem el repartiment de paqueteria al centre Figueres, amb tricicle elèctric, a partir dels acords de col·laboració amb les empreses SEUR, GLS, DHL i Correos Express. També realitzem tasques de gestió de magatzem al Centre de Distribució d'Aliments.

6 persones contrectades a missatgeria

1 persona contractada al Centre de Distribució d'Aliments

Consulta la versió impresa i el detall econòmic

Alt Empordà Interior Càritas memòria 2021 web.pdf