Servei d'Assessorament a l'Immigrant

Els processos migratoris exigeixen tràmits administratius i legals complexos que s’afegeixen a les dificultats personals, familiars i emocionals que pateixen les persones migrants en situació vulnerable. Des de Càritas, oferim assessorament i suport jurídic especialitzat per resoldre qüestions relacionades amb temes d’estrangeria i ciutadania tant a les persones migrades com als agents socials del territori. Durant el 2021, a més, hem registrat fins a 864 procediments d'estrangeria telemàtics. També organitzem accions formatives i de sensibilització per a persones immigrades, professionals socials i per la societat civil en general. També fem un seguiment constant de la normativa vigent i la seva aplicació per poder assessorar de manera rigorosa i denunciar les situacions d’injustícia i indefensió que es generen entorn als processos migratoris.

persones ateses

persones beneficiades

persones regularitzades

accions de suport d'acompanyament jurídic

participants en accions formatives i de sensibilització

Finançament: Generalitat de Catalunya-Departament de Drets Socials amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7% de l'IRPF, Generalitat de Catalunya-Departament d'Igualtat i Feminismes, ajuntament de Girona, Castell-Platja D'Aro,Palamós,Sant Feliu de Guíxols, Figueres, Llagostera,Consorci d'Acció Social de la Garrotxa, Consell Comarcal de l'Alt Empordà Generalitat de Catalunya-Departament de Drets Socials, Generalitat de Catalunya Departament d'Igualtat i Feminismes.